Avalehele

Main navigation
Mudelid
718
718 Boxster
Võimsus 220 kW (300 hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h 4.9 s (Sport Chrono paketiga 4.7 s)
Maksimaalne kiirus 275 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 6.9 l
CO2 emissioon, g/km 180 g/km
Hind € 59 490.00 (käibemaksuga)
718 Cayman
Võimsus 220 kW (300hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h 4,9 s
Maksimaalne kiirus 275 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 6,9 l
CO2 emissioon, g/km 180 g/km
Hind € 57 450.00 (käibemaksuga)
718 Boxster GTS
Võimsus 269 kW (365 hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h 4.3 s (4.1 s koos Sport Chrono Paketiga)
Maksimaalne kiirus 290 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 8.2 l
CO2 emissioon, g/km 195
Hind € 82 960.00 (käibemaksuga)
718 Cayman GTS
Võimsus 269 kW (365 hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h 4.3 s (4.1 s koos Sport Chrono Paketiga)
Maksimaalne kiirus 290 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 8.2 l
CO2 emissioon, g/km 194
Hind € 80 920.00 (käibemaksuga)
911
Uus 911 Carrera S Coupe
Võimsus 331 kW (450 hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h 3,7s (3,5s Sport Chrono)
Maksimaalne kiirus 308 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 8,9 l
CO2 emissioon, g/km 205 g/km
Hind € 120 480.00 (käibemaksuga)
Uus 911 Carrera 4S Coupe
Võimsus 331 kW (450 hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h 3,6s (3,4s Sport Chrono)
Maksimaalne kiirus 306 km/h
CO2 emissioon, g/km 206 g/km
Hind 128 400.00 €
Hind € 128 400.00 (käibemaksuga)
Panamera
Panamera 4
Võimsus 243 kW (330 hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h 5,5 s (Sport Chrono paketiga 5,3 s)
Maksimaalne kiirus 262 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 7,8 - 7,7 l
CO2 emissioon, g/km 177 - 175 g/km
Hind € 95 280.00 (käibemaksuga)
Panamera 4 E-Hybrid
Võimsus 243 kW (330hj) + 100 kW (136hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h 4,6 s
Maksimaalne kiirus 278 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 2,5 l
CO2 emissioon, g/km 56 g/km
Hind € 109 920.00 (käibemaksuga)
Panamera 4S
Võimsus 324 kW (440 hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h 4,4 s
Maksimaalne kiirus 289 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 8,2 - 8,1 l
CO2 emissioon, g/km 186 - 184 g/km
Hind € 115 800.00 (käibemaksuga)
Panamera Turbo
Võimsus 404 kW (550 hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h 3,8 s
Maksimaalne kiirus 306 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 9,4 - 9,3 l
CO2 emissioon, g/km 214 - 212 g/km
Hind € 158 760.00 (käibemaksuga)
Panamera Turbo S E-Hybrid
Võimsus 404 kW (550 hj) + 100 kW (136 hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h Sport Chrono paketiga 3.4 s
Maksimaalne kiirus 310 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 2.9 l
CO2 emissioon, g/km 66 g/km
Hind € 189 240.00 (käibemaksuga)
Panamera Sport Turismo
Panamera 4 Sport Turismo
Võimsus 243 kW (330 hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h 5,5 s (5,3 s)
Maksimaalne kiirus 259 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 7,9 - 7,8 l
CO2 emissioon, g/km 180 - 178 g/km
Hind € 98 160.00 (käibemaksuga)
Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo
Võimsus 243 kW (330hj) + 100 kW (136hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h 4,6 s
Maksimaalne kiirus 275 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 2,5 l
CO2 emissioon, g/km 56 g/km
Hind € 112 800.00 (käibemaksuga)
Panamera 4S Sport Turismo
Võimsus 324 kW (440 hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h 4,4 s (4,2 s)
Maksimaalne kiirus 286 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 8,3 - 8,2 l
CO2 emissioon, g/km 189 - 187 g/km
Hind € 120 840.00 (käibemaksuga)
Panamera Turbo Sport Turismo
Võimsus 404 kW (550 hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h 3,8 s (3,6 s)
Maksimaalne kiirus 304 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 9,5 - 9,4 l
CO2 emissioon, g/km 217 - 215 g/km
Hind € 161 640.00 (käibemaksuga)
Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo
Võimsus 404 kW (550 hj) + 100 kW (136 hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h 3.4 s koos Sport Chrono Paketiga
Maksimaalne kiirus 310 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 3,0 l
CO2 emissioon, g/km 69 g/km
Hind € 192 120.00 (käibemaksuga)
Macan
Uus Macan
Võimsus 180 kW (245 hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h 6,7 s
Maksimaalne kiirus 225 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 8,1 l
CO2 emissioon, g/km 185 g/km
Hind € 59 040.00 (käibemaksuga)
Uus Macan S
Võimsus 250 kW (340 hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h 5.4 s
Maksimaalne kiirus 254 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 9.0 - 8.7 l
CO2 emissioon, g/km 212 - 204 g/km
Hind € 64 680.00 (käibemaksuga)
Cayenne
Cayenne
Võimsus 250 kW (340 hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h 6,2 s
Maksimaalne kiirus 245 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 9,2 - 9,0 l
CO2 emissioon, g/km 209 - 205 g/km
Hind € 75 240.00 (käibemaksuga)
Cayenne E-Hybrid
Võimsus 3.0 l, 250 kW / 340 л.с. + 100 kW (136 л.с.)
Kiirendus 0 - 100 km/h 5.0 s
Maksimaalne kiirus 253 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 3.4 - 3.2 l
CO2 emissioon, g/km 78 - 72 g/km
Hind € 90 360.00 (käibemaksuga)
Cayenne S
Võimsus 324 kW (440 hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h 5,2 s
Maksimaalne kiirus 265 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 9,4 - 9,2 l
CO2 emissioon, g/km 213 - 209 g/km
Hind € 92 520.00 (käibemaksuga)
Cayenne Turbo
Võimsus 404 kW (550 hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h 4,1 s (3,9 s Sport Chrono)
Maksimaalne kiirus 286 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 11,9 - 11,7 l
CO2 emissioon, g/km 272 - 267 g/km
Hind € 139 800.00 (käibemaksuga)

Ajalooline hetk: esimene “Porsche Golden Route” Eestis maha märgitud, kaaslaseks 718 Boxster S

Golden Route Of Estonia

Kuigi Porsche Golden Route on peamiselt suunatud paariks päevaks Eestit avastama tulnud väliskülalistele, jätkub siin uudistamist ja “ahhaa!” elamust ka kohalikele.

Üldjoontes kulgeb Eesti “kuldne” marsruut mööda põhjarannikut ning loomulikult väldib igavaid ja üksluiseid maanteid. Ja mis peamine – valitud marsruut on sõltumata ajast väga vähese liiklusega!

Teekonna alguspunktiks on Narva maantee Jägala-Käravete mahasõit ning sõit jätkub ümber Kaberneeme poolsaare rannaääre esimesse peatuspaika – Salmistu randa koos oma vaatetorni ja väikese paadisadamaga.

Suvisel ajal tasub kaasa võtta nii ujumisriided kui võrkpall, muul ajal tasub ära käia vaatetorni tipus ja miks mitte ka mõne kohaliku kapteniga väikeseks meresõiduks läbirääkimised pidada.

Edasi kulgeb sõit loogelistel teedel ümber Juminda ja Pärispea poolsaare ning sinna vahele jääb minu arvates ka kogu marsruudi ägedaim lõik – Juminda poolsaare tipust Hara allveelaevabaasini kulgev teejupp.

Kuigi vaid 8 km pikk, pakub kunagi rallietappideks kasutatud Hara tee mõõtmatult sõiduemotsiooni. Tõusude ja langustega käänuline asfalttee kulgeb kesk rikkumata männimetsa ning tänu pea nullilähedasele liiklusele võiks end siia edasi-tagasi sõitma unustadagi.

Ja kui tundub peatuseks paslik aeg olevat, võib kiirelt ka eelnimetatud allveelaevabaasi uudistamas käia. Nüüdseks grafitiga kaetud ning tühjaks tassitud nõukaaja jäänuk oli kunagi pühendatud allveelaevade demagneetimisele, kuid nüüd külastavad seda peamiselt kalurid, turistid ja just nimelt eelnenud teelõiku nautinud sõitjad.

Kiire jalasirutuspaus, mõned pildid ja edasi juba Viinistule ja Käsmu! Tee peale jääb veel nii mõnigi loogeline rannaäärne lõik, kus saab Hara lõigule vastukaaluks rahulikult kulgeda, maha jahtuda ja vaateid nautida.

Viinistu peamisteks atraktsioonideks on nii kunstimuuseum kui ka suurepärase vaatega rannarestoran. Ka lähedalasuv Mohni saar ning sealne tuletorn on koht, kuhu vabalt võiks nädalavahetuseks telkima minna – palju inimesi sinna just ära ei eksi ning rahu ja vaikus on vaat et garanteeritud. Selleks meil paraku aega pole ning suundume hoopis Käsmu.

Ka siin saab oma rahu ja vaikuse doosi kenasti kätte – vaid augustis on siin Viru Folgi tõttu lärmakas ja rahvarohke, muul ajal aga võib rahulikult ja häirimatult sadamas, kaidel ja randadel ringi uidata.

Läbi tasub käia ka meremuuseumist, kus kaptenite küla kohta rohkem teada saab. Kel aega, astub läbi ka surnuaialt. Seal puhkab helilooja Ülo Vinter, “Põhjamaa” ja paljude teiste kaunite ja kuulsate heliteoste autor ning allakirjutanu vanaisa…

Kogu teekonna käigus ei saa üle ega ümber ka meie mõisatest – teele jäävad nii Palmse, Sagadi kui ka Vihula. Need aga on eestlasele pea kindlasti tuttavad ning kui isu mõisakülastuse järgi on suur, soovitaks vahelduse mõttes teha teekonna alguspunkti lähedal hoopis kõrvalepõike Kolga mõisa.

Ja juba mainitud Vihula mõis on üks võimalikest Golden Route’i lõpp-punktidest. Hotell, restoran, spaa ja alaline vanade autode näitus on siin põhilised tõmbenumbrid ning suure tõenäosusega jõuavad enamus marsruuti läbivad väliskülalised siia välja. Meie aga valime veidi teistsuguse lähenemise.

Õhtupimeduse jõudes saabume hoopis Adami Külalistemajja Lahemaa Rahvuspargi serval Vainupea külas, kus perenaine on suitsusauna sooja pannud ning õhtusöögilaud on heast-paremast lookas. Kui mõisad pole Sinu jaoks, siis siin ootab ees eestlaslik ja hubane alternatiiv.

Ja kuigi suure tõenäosusega on kohalikel enamus nimetatud kohti juba varemgi läbi käidud, ei tähenda see, et värske pilguga uuesti minema ei peaks.

Marsruudi eesmärk on sama nii külalisele kui kohalikule – näidata kompaktse paketina Eesti ilusat loodust, nauditavaid kõrvalteid ja mitmekülgset ajalugu. Meil on, mida näidata ning millesse armuda!

Pildid ja video: Sten Ottep
Tekst: Veli V. Rajasaar, November 2017