Avalehele

Main navigation
Mudelid
718
718 Boxster
Võimsus 220 kW (300 hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h 5,1 s
Maksimaalne kiirus 275 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 8,1 l
CO2 emissioon, g/km 186 g/km
Hind € 57 360.00 (käibemaksuga)
718 Boxster T
Võimsus
Kiirendus 0 - 100 km/h 5,1 s
Maksimaalne kiirus 275 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 8,2 l
CO2 emissioon, g/km 187 g/km
Hind € 65 400.00 (käibemaksuga)
718 Boxster S
Võimsus 257 kW (350 hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h 4.6 s
Maksimaalne kiirus 285 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 9,2 l
CO2 emissioon, g/km 210 g/km
Hind € 69 960.00 (käibemaksuga)
718 Boxster GTS
Võimsus 269 kW (365 hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h 4.3 s (4.1 s koos Sport Chrono Paketiga)
Maksimaalne kiirus 290 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 8,5 l
CO2 emissioon, g/km 195 g/km
Hind € 83 690.00 (käibemaksuga)
718 Boxster GTS 4.0
Võimsus 294 kW / 400 hj
Kiirendus 0 - 100 km/h 4.5 s
Maksimaalne kiirus 293 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 10,8 l
CO2 emissioon, g/km 246 g/km
Hind € 84 000.00 (käibemaksuga)
718 Spyder
Võimsus 309 kW (420 hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h 4,4 s
Maksimaalne kiirus 301 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 10,9 l
Hind € 93 480.00 (käibemaksuga)
718 Cayman
Võimsus 220 kW (300hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h 5,1 s
Maksimaalne kiirus 275 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 8,1 l
CO2 emissioon, g/km 186 g/km
Hind € 55 320.00 (käibemaksuga)
718 Cayman T
Võimsus 220 kW (300 hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h 5,1 s
Maksimaalne kiirus 275 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 8,1 l
CO2 emissioon, g/km 186 g/km
Hind € 63 360.00 (käibemaksuga)
718 Cayman S
Võimsus 257 kW (350 hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h 4,6 s
Maksimaalne kiirus 285 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 9,2 l
CO2 emissioon, g/km 210 g/km
Hind € 67 920.00 (käibemaksuga)
718 Cayman GTS
Võimsus 269 kW (365 hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h 4,3 s (4,1 s koos Sport Chrono Paketiga)
Maksimaalne kiirus 290 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 8,5 l
CO2 emissioon, g/km 194 g/km
Hind € 81 650.00 (käibemaksuga)
718 Cayman GTS 4.0
Võimsus 294 kW / 400 hj
Kiirendus 0 - 100 km/h 4,5 s
Maksimaalne kiirus 293 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 10,8 l
Hind € 81 960.00 (käibemaksuga)
718 Cayman GT4
Võimsus 309 kW (420 hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h 4,4 s
Maksimaalne kiirus 304 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 10,9 l
Hind € 96 360.00 (käibemaksuga)
911
911 Carrera Coupe
Võimsus 283 kW / 385 hj
Kiirendus 0 - 100 km/h 4,2 s (4,0 s koos Sport Chrono Paketiga)
Maksimaalne kiirus 293 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 9,0 l
CO2 emissioon, g/km 206 g/km
Hind € 106 560.00 (käibemaksuga)
911 Carrera 4 Coupe
Võimsus 283 kW / 385 hj
Kiirendus 0 - 100 km/h 4,2 s (4,0 s koos Sport Chrono Paketiga)
Maksimaalne kiirus 291 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 9,2 l
CO2 emissioon, g/km 210 g/km
Hind € 114 480.00 (käibemaksuga)
911 Carrera S Coupe
Võimsus 331 kW (450 hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h 4,2 s
Maksimaalne kiirus 308 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 10,0 l
CO2 emissioon, g/km 227 g/km
Hind € 122 160.00 (käibemaksuga)
911 Carrera 4S Coupe
Võimsus 331 kW (450 hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h 4,2 s
Maksimaalne kiirus 306 km/h
CO2 emissioon, g/km 231 g/km
Hind € 130 080.00 (käibemaksuga)
911 Carrera Cabriolet
Võimsus 283 kW / 385 hj
Kiirendus 0 - 100 km/h 4,4 s (Sport Chrono paketiga 4,2 s)
Maksimaalne kiirus 291 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 9,2 l
CO2 emissioon, g/km 210 g/km
Hind € 120 960.00 (käibemaksuga)
911 Carrera 4 Cabriolet
Võimsus 283 kW / 385 hj
Kiirendus 0 - 100 km/h 4,4 s (4,2 s koos Sport Chrono Paketiga)
Maksimaalne kiirus 289 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 9,2 l
CO2 emissioon, g/km 211 g/km
Hind € 128 880.00 (käibemaksuga)
911 Carrera S Cabriolet
Võimsus 331 kW (450 hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h 4,4 s
Maksimaalne kiirus 306 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 10,1 l
CO2 emissioon, g/km 230 g/km
Hind € 136 560.00 (käibemaksuga)
911 Carrera 4S Cabriolet
Võimsus 331 kW (450 hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h 4,4 s
Maksimaalne kiirus 304 km/h
CO2 emissioon, g/km 234 g/km
Keskmine kütusekulu, l/100 km 10,2 l
Hind € 144 480.00 (käibemaksuga)
911 Turbo Coupe
Võimsus kW/hj 427 / 580
Kiirendus 0 - 100 km/h, s 2,8
Maksimaalne kiirus km/h 320
Keskmine kütusekulu, l/100 km (NEDC) 11,1
CO2 emissioon, g/km (NEDC) 254
Hind € 186 360.00 (käibemaksuga)
911 Turbo Cabriolet
Võimsus kW/hj 427 / 580
Kiirendus 0 - 100 km/h, s 2,9
Maksimaalne kiirus km/h 320
Keskmine kütusekulu, l/100 km (NEDC) 11,3
CO2 emissioon, g/km (NEDC) 257
Hind € 200 040.00 (käibemaksuga)
911 Turbo S Coupe
Võimsus kW/hj 478 / 650
Kiirendus 0 - 100 km/h, s 2,7
Maksimaalne kiirus km/h 330
Keskmine kütusekulu, l/100 km (NEDC) 11,1
CO2 emissioon, g/km (NEDC) 254
Hind € 219 360.00 (käibemaksuga)
911 Turbo S Cabriolet
Võimsus kW/hj 478 / 650
Kiirendus 0 - 100 km/h, s 2,8
Maksimaalne kiirus km/h 330
Keskmine kütusekulu, l/100 km (NEDC) 11,3
CO2 emissioon, g/km (NEDC) 257
Hind € 233 040.00 (käibemaksuga)
911 Targa 4
Võimsus kW/hj 283 / 385
Kiirendus 0 - 100 km/h, s 4,4 (4,2 s Sport Chrono paketiga )
Maksimaalne kiirus km/h 289
Keskmine kütusekulu, l/100 km 9,8
CO2 emissioon, g/km (NEDC) 223
Hind € 128 880.00 (käibemaksuga)
911 Targa 4S
Võimsus kW/hj 331 / 450
Kütusekulu linnas, l/100 km (NEDC) 13,3
Maksimaalne kiirus km/h 304
Keskmine kütusekulu, l/100 km (NEDC) 9,9
CO2 emissioon, g/km (NEDC) 227
Hind € 144 480.00 (käibemaksuga)
Taycan
Taycan 4S
Võimsus kW/hj () Hetkeline võimsus koos Overboost ja Launch Control funktsiooniga kuni kW/hj 320 / 435 (360 / 490)
Kiirendus 0–100 km/h (koos funktsiooniga Launch Control), s 4,0
Tippkiirus km/h 250
Elektrikulu, mõõtekiirus kombineeritud, kWh/100 km 25,6 - 21,0
CO2-emissioon, g/km 0
Hind € 106 560.00 (käibemaksuga)
Taycan Turbo
Võimsus kW/hj () Hetkeline võimsus koos Overboost ja Launch Control funktsiooniga kuni kW/hj 460 / 625 (500 / 680)
Kiirendus 0–100 km/h (koos funktsiooniga Launch Control), s 3,2 s
Tippkiirus km/h 260
Elektrikulu, mõõtekiirus kombineeritud, kWh/100 km 26,6 - 22,9
CO2-emissioon, g/km 0
Hind € 153 480.00 (käibemaksuga)
Taycan Turbo S
Võimsus kW/hj () Hetkeline võimsus koos Overboost ja Launch Control funktsiooniga kuni kW/hj 460 / 625 (560 / 761)
Kiirendus 0–100 km/h (koos funktsiooniga Launch Control), s 2,8 s
Tippkiirus km/h 260
Elektrikulu, mõõtekiirus kombineeritud, kWh/100 km 25,6 - 24,3
CO2-emissioon, g/km 0
Hind € 187 080.00 (käibemaksuga)
Panamera
Panamera
Võimsus kW/hj 243 / 330
Kiirendus 0 - 100 km/h, s 5,6 (5,4 Sport Chrono paketiga)
Maksimaalne kiirus km/h 270
Keskmine kütusekulu, l/100 km (NEDC) 8,8 - 8,6
CO2 emissioon, g/km (NEDC) 201 - 197
Hind € 93 840.00 (käibemaksuga)
Panamera 4
Võimsus 243 kW (330 hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h 5,3 s (Sport Chrono paketiga 5,1 s)
Maksimaalne kiirus 268 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 8.8 - 8.7 l
CO2 emissioon, g/km 202 - 199 g/km
Hind € 97 920.00 (käibemaksuga)
Panamera 4 E-Hybrid
Võimsus kW/hj , p/min juures Sisepõlemismootor 243 / 330; 5.400 - 6.400; elektrimootor 100 / 136; kokku 340 / 462
Maksimaalne kiirus km/h 280
Keskmine kütusekulu, l/100 km (NEDC) 2.2 - 2.1
CO2 emissioon, g/km (NEDC) 49 - 47
Hind € 113 520.00 (käibemaksuga)
Panamera 4S
Võimsus kW/hj , p/min juures 324 / 440; 5 650 - 6 600
Kiirendus 0 - 100 km/h, s 4,3 (4,1)
Maksimaalne pöördemoment (Nm) p/min juures 550; 2 000 - 5 500
Keskmine kütusekulu, l/100 km (NEDC) 9,0 - 8,8
CO2 emissioon, g/km (NEDC) 205 - 201
Hind € 118 560.00 (käibemaksuga)
Panamera 4S E-Hybrid
Võimsus kW/hj , p/min juures Sisepõlemismootor 324 / 440; 5.650 - 6.600; elektrimootor 100 / 136; 2.800; kokku 412 / 560; 6.000
Linnatsükli sõiduulatus elektri jõul; WLTP (EAER City) 49 - 54 km
Maksimaalne kiirus km/h 298
Keskmine kütusekulu, l/100 km (NEDC) 2.2 - 2.0
CO2 emissioon, g/km (NEDC) 51 - 47
Hind € 130 560.00 (käibemaksuga)
Panamera GTS
Võimsus kW/hj, p/min juures 353 / 480; 6.500
Kiirendus 0 - 100 km/h, s 3,9
Maksimaalne kiirus km/h 300
Keskmine kütusekulu, l/100 km 10.9 - 10.7
Hind € 141 000.00 (käibemaksuga)
Panamera Turbo S
Võimsus kW/hj , p/min juures 463 / 630; 6.000
Kiirendus 0 - 100 km/h, s 3,1
Maksimaalne kiirus km/h 315
Keskmine kütusekulu, l/100 km (NEDC) 10.8 - 10.7
CO2 emissioon, g/km (NEDC) 247 - 245
Hind € 185 280.00 (käibemaksuga)
Panamera Turbo S E-Hybrid
Võimsus kW/hj , p/min juures Sisepõlemismootor 420 / 571; 5.750 - 6.000; elektrimootor 100 / 136; kokku 515 / 700
Maksimaalne kiirus km/h 315
Keskmine kütusekulu, l/100 km (NEDC) 2,7
CO2 emissioon, g/km (NEDC) 62
Hind € 191 280.00 (käibemaksuga)
Panamera 4 Executive
Võimsus kW/hj , p/min juures 243 / 330; 5.400 - 6.400
Kiirendus 0 - 100 km/h, s 5,4 (Sport Chrono 5,2)
Maksimaalne kiirus km/h 267
Keskmine kütusekulu, l/100 km (NEDC) 9.0 - 8.9
CO2 emissioon, g/km (NEDC) 205 - 202
Hind € 107 640.00 (käibemaksuga)
Panamera 4S E-Hybrid Executive
Võimsus kW/hj , p/min juures Sisepõlemismootor 324 / 440; 5.650 - 6.600; elektrimootor 100 / 136; 2.800; kokku 412 / 560; 6.000
Linnatsükli sõiduulatus elektri jõul; WLTP (EAER City) 48 - 52 km
Kiirendus 0 - 100 km/h, s 3,8
Maksimaalne kiirus km/h 298
CO2 emissioon, g/km (NEDC) 53 - 50
Hind € 144 480.00 (käibemaksuga)
Panamera Turbo S Executive
Võimsus kW/hj , p/min juures 463 / 630; 6.000
Kiirendus 0 - 100 km/h, s 3,2
Maksimaalne kiirus km/h 315
Keskmine kütusekulu, l/100 km (NEDC) 11.0 - 10.9
CO2 emissioon, g/km (NEDC) 251 - 249
Hind € 198 840.00 (käibemaksuga)
Panamera Sport Turismo
Panamera 4 Sport Turismo
Võimsus 243 kW (330 hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h 5,3 s (koos Sport Chrono paketiga 5,1 s)
Maksimaalne kiirus 263 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 9.0 - 8.9 l
CO2 emissioon, g/km 205 - 202 g/km
Hind € 100 800.00 (käibemaksuga)
Panamera 4S Sport Turismo
Võimsus kW/hj , p/min juures 324 / 440; 5.650 - 6.600
Kiirendus 0 - 100 km/h, s 4,3 (4,1)
Maksimaalne kiirus km/h 289
Keskmine kütusekulu, l/100 km (NEDC) 9,2 - 9,1
CO2 emissioon, g/km (NEDC) 210 - 207
Hind € 123 360.00 (käibemaksuga)
Panamera 4S E-Hybrid Sport Turismo
Võimsus kW/hj , p/min juures Sisepõlemismootor 324 / 440; 5.650 - 6.600; elektrimootor 100 / 136; 2.800; kokku 412 / 560; 6.000
Linnatsükli sõiduulatus elektri jõul; WLTP (EAER City) 49 - 53 km
Kiirendus 0 - 100 km/h, s 3,7
Maksimaalne kiirus km/h 293
CO2 emissioon, g/km (NEDC) 52 - 49
Hind € 133 440.00 (käibemaksuga)
Panamera GTS Sport Turismo
Võimsus kW/hj , p/min juures 353 / 480; 6.500
Kiirendus 0 - 100 km/h 3,9 s
Maksimaalne kiirus 292 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 10.9 - 10.7 l
Hind € 143 880.00 (käibemaksuga)
Panamera Turbo S Sport Turismo
Võimsus kW/hj , p/min juures 463 / 630; 6.000
Kiirendus 0 - 100 km/h, s 3,1
Maksimaalne kiirus km/h 315
Keskmine kütusekulu, l/100 km (NEDC) 11.1 - 11.0
CO2 emissioon, g/km (NEDC) 253 - 251
Hind € 188 160.00 (käibemaksuga)
Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo
Võimsus kW/hj , p/min juures Sisepõlemismootor 420 / 571; 5.750 - 6.000; elektrimootor 100 / 136; kokku 515 / 700
Maksimaalne kiirus km/h 315
Kiirendus 0 - 100 km/h, s 3,2
Keskmine kütusekulu, l/100 km (NEDC) 2.8
CO2 emissioon, g/km (NEDC) 63
Hind € 194 160.00 (käibemaksuga)
Macan
Macan
Võimsus 180 kW (245 hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h 6,7 s (6,5 koos Sport Chrono paketiga)
Maksimaalne kiirus 225 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 8,1 l
CO2 emissioon, g/km 185 g/km
Hind € 60 960.00 (käibemaksuga)
Macan S
Võimsus 260 kW (354 hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h 5,3 s (5,1 koos Sport Chrono paketiga)
Maksimaalne kiirus 254 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 8,9 l
CO2 emissioon, g/km 204 g/km
Hind € 66 600.00 (käibemaksuga)
Macan GTS
Võimsus 280 kW (380 hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h 4,9 s (4,7 koos Sport Chrono paketiga)
Maksimaalne kiirus km/h 261
Keskmine kütusekulu, l/100 km 9,5 l
CO2 emissioon, g/km 216 g/km
Hind € 79 200.00 (käibemaksuga)
Macan Turbo
Võimsus 324 kW / 440 hj
Kiirendus 0 - 100 km/h 4,5 s (4,3 koos Sport Chrono paketiga)
Maksimaalne kiirus 270 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 9,8 l
CO2 emissioon, g/km 224 g/km
Hind € 93 120.00 (käibemaksuga)
Cayenne
Cayenne
Võimsus 250 kW (340 hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h 6,2 s
Maksimaalne kiirus 245 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 9,2 - 9,0 l
CO2 emissioon, g/km 215 - 210 g/km
Hind € 77 760.00 (käibemaksuga)
Cayenne S
Võimsus 324 kW (440 hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h 5,2 s
Maksimaalne kiirus 265 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 9,4 - 9,2 l
CO2 emissioon, g/km 223 - 220 g/km
Hind € 95 640.00 (käibemaksuga)
Cayenne E-Hybrid
Võimsus 3.0 l, 250 kW / 340 hj. + 100 kW (136 hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h 5.0 s
Maksimaalne kiirus 253 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 3.4 - 3.2 l
CO2 emissioon, g/km 58 - 56 g/km
Hind € 92 880.00 (käibemaksuga)
Cayenne GTS
Võimsus kW/hj 338 / 460
Kiirendus 0 - 100 km/h, s 4,8 (4,5 Sport Chrono)
Maksimaalne kiirus km/h 270
Keskmine kütusekulu, l/100 km (NEDC) 11,4 - 11,2
CO2 emissioon, g/km (NEDC) 260 - 255
Hind € 114 360.00 (käibemaksuga)
Cayenne Turbo
Võimsus 404 kW (550 hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h 4,1 s (3,9 s Sport Chrono)
Maksimaalne kiirus 286 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 11,9 - 11,7 l
CO2 emissioon, g/km 264 g/km
Hind € 144 000.00 (käibemaksuga)
Cayenne Turbo S E-Hybrid
Võimsus 4.0 l, 404 kW / 550 hj. + 100 kW (136 hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h 3,8 s
Maksimaalne kiirus 295 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 3,9 l
CO2 emissioon, g/km 75 - 72 g/km
Hind € 175 200.00 (käibemaksuga)
Cayenne Coupé
Võimsus 250 kW (340 hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h 6,0 s
Maksimaalne kiirus 243 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 9,4 - 9,3 l
Hind € 85 320.00 (käibemaksuga)
Cayenne E-Hybrid Coupé
Võimsus 3.0 l, 250 kW / 340 hj + 100 kW (136 hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h 5.1 s
Maksimaalne kiirus 253 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 3,2 l
CO2 emissioon, g/km 60 - 58 g/km
Hind € 97 680.00 (käibemaksuga)
Cayenne S Coupé
Võimsus 324 kW (440 hj) (5700 - 6600 p/min)
Kiirendus 0 - 100 km/h 5,0 s
Maksimaalne kiirus 263 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 9,4 - 9,2 l
CO2 emissioon, g/km 225 - 222 g/km
Hind € 101 640.00 (käibemaksuga)
Cayenne GTS Coupé
Võimsus kW/hj 338 / 460
Kiirendus 0 - 100 km/h, s 4,5
Maksimaalne kiirus km/h 270
Keskmine kütusekulu, l/100 km (NEDC) 11,4 - 11,2
CO2 emissioon, g/km (NEDC) 260 - 256
Hind € 118 800.00 (käibemaksuga)
Cayenne Turbo Coupé
Võimsus 404 kW (550 hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h 3,9 s
Maksimaalne kiirus 286 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 11,4 - 11,3 l
CO2 emissioon, g/km 264 g/km
Hind € 149 520.00 (käibemaksuga)
Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé
Võimsus 4.0 l, 404 kW / 550 hj + 100 kW (136 hj)
Kiirendus 0 - 100 km/h 3.8 s
Maksimaalne kiirus 295 km/h
Keskmine kütusekulu, l/100 km 3,9 l
CO2 emissioon, g/km 76 - 73 g/km
Hind € 179 400.00 (käibemaksuga)

Porsche 911 - elus osa meie argipäeva elust


Autosid võib koguda nagu kunsti, sest head autod ongi üks suur kunst. See aga ei tähenda, et kunsti koht on galerii seina võrdlusena konserveeritud automuuseumi. Eriti just Porsched on mõeldud sõitmiseks.

911 Classicut enda parkimiskohal nähes ning selle poole sammudes ja võtmeid taskus
kõlistades tead, et oled vähemasti midagi siin elus teinud õigesti. Muidugi ei kuulu see
auto sulle, kuid hetk kuulub. Ja see maksabki.
Hoiad oma emotsioone, sätid samme ning näoilmet. Juhuks, et vaimusilmas välja näha
nagu Steve McQueeni tegelaskuju filmis LeMans. Ukse avanuna nõjatud aknaraami
kohale ja arvutad peas marsruuti, kuhu või kuidas selle masinaga sõita. Mitte et sel erilist
vahet oleks, kuid sundimatuks tegevuseks tahad ometi vältida ummikuid ning kehvasid
teid.
Viimane inspektsioon enne autosse sisseistumist ning õhkjahutusega boksermootori
käivitamist tuvastab rehvimõõduks hirmuäratava 195/65 R15 - widowmaker (tõlkes
lesestaja), mõtled. Sätid end suure rooliratta taha istuma ning õpitult topid vasaku käega
võtme süütelukku. Mitte nii kaugel selja taga ärkab talveunest ellu porikärbes - esialgu
justkui terve maailma peale pahane ning kuri, et nõnda varajasel hommikutunnil
sunnitakse vabakäigupööretel töötama.
Istmete vahel asuva käsigaasihoova abil pöörded umbes 2000 p/min peale sättides
sarvik leebub ning näidikupaneelis annavad õlirõhu, temperatuurinäidik- ja õlitemperatuuri
näidikud osutid loa teele asuda. Aga ikkagi, kuhu?



Pool sajandit ja mitte midagi

911 Classicut toodeti aastatel 1964-1989. Selle aja jooksul toimusid auto juures mitmed
muudatused, kuid välisilme ning üldkontseptsioon jäid "küürakal" ikka äratuntavalt
sarnaseks. Ning on peaasjalikult jäänud tänaseni.
Kui ütled Porsche, siis mõtled 911 - nõnda on see olnud juba enam kui pool sajandit.
Meelepete on 911-e disaini ilusaks pidada, pigem on see sakslaslikult praktiline ning
täidab funktsiooni 2+2 istmeskeemi realiseerimiseks. Selleks asub sel mootor siiani
tagapool tagasilda ning just sel põhjusel on 911 siiani unikaalne omasuguste
segmendis. Pole ühtegi säärase suutlikkusega igapäevakasutuseks sobivat autot, millega
on hädapäraselt võimalik nelja inimest sõidutada.
Samuti ei maksa end kaasaja autode toretsevatest vidinatest ja ilutsevast disainist petta lasta -
tõelise sõidunaudingu suurendamiseks pole viimase 50 aastaga suurt millegagi
hakkama saadud. Muidugi on astutud suur samm edasi elementaarse mugavuse ning
turvalisuse osas, kuid puhtalt sõidust pakuvad rumalat moodi mõnu väga vähesed
sõiduriistad. Eks teab igaüks seda näoilmet, mille saatel ronitakse esmakordselt välja
näiteks võidusõiduautost. Täpselt sellist elamust pakub ka üks tarmukas vanaauto.

Ringrajalt läbi, igaks juhuks
Ainuüksi läbiloetud lektüür 70ndate Porschede kohta teeb mõnevõrra ettevaatlikuks:
roolivõimendist võib vaid unistada, piduripedaal liikuvat kangelt ning käiguvahetus
nõudvat vähemalt esimestel kilomeetritel läbimõtlemist, sest pedaalid asuvad vanal
Porschel teadupärast põrandal, seega olla nende liikumine esialgu harjumatu pisut
uuemate autodega harjunuile. Nii nad räägivad.
Aga eks pärine see auto ka ajastust, mil mehed olidki mehed ning naised ei olnud. Kui
pedaalide veider asend kõrvale jätta, siis rooli raskus ning tagasiside rohkus on üks
kõige suuremaid naudingu allikaid. Entusiastlik roolimine saab 911-s igal juhul
premeeritud testosteroonitõusu ning puhta lihaskasvuga.
Juba kiirusel 70 km/h muutub aga auto esiosa sedavõrd kergeks, et juhil tekib kahtlus,
kas rattad ikka puutuvad vastu maad? Püsivad. Ja siinkohal on just võimendita rool
suureks abimeheks, pakkudes juhile võidusõiduautole omast tunnetust. Ehkki rool on
keskasendis pisut tuimavõitu, annab see just kurvis teada igast mügarikust teel, millest
ollakse üle sõitnud.
Kuid uudishimu vana Porsche ning enda võimete osas on suur. On see auto siis nõnda
keeruliselt juhitav? Kui kiirelt ja ootamatult ikkagi tekib kurvis ülejuhitavus? Mõistlik on
see igaks juhuks turvalistes tingimustes järgi proovida, et juba ainuüksi vihmase ilmaga
teaks selle metslasega tagasihoidlikumalt ringi käia.
Allpool 4000 p/min ei toimu Porsches mitte midagi. 2,7-liitrine 6-silindriline
boksermootor podiseb midagi arusaamatut ning sõitjad võivad end helepruunides
nahkistmetes lihtsalt hästi tunda. Kuid sealt edasi algab esmalt kõuekõmin, seejärel juba
võidusõidust tuttav mootori kriiskamine. Teise käiguga ületab too enam kui 40 a vana
masin hõlpsasti 100 km/h, kolmanda käiguga jätkub kiirendus samas vaimus ning mis
kõige hämmastavam - lend orbiidi suunas ei taltu isegi neljandat käiku lülitades. Igaks
juhuks on moosipotis olemas ka 5. käik, mis konkreetsel mudelil asub lusikaga segades
ees ja paremal. Meeldetuletuseks, et mingil ajal asus 911-e esimene käik vasakul ja taga
(nn dog-leg).
Porsche raevukus kõrgetel pööretel on lihtsalt fenomenaalne. Vajutus gaasipedaalile
paneb mootori küünte ning hammastega kinni haarama nii rehvidest kui auto
kandevkonstruktsioonist, väänates neid täiest jõust tahhomeetrilt juhile otsa vaatava
hullunud seieri pilguga. Jõu lisandumine on siiski lineaarne ning väga täpselt on
võimalik sirgele väljudes vaikselt varbaotsaga tagasi gaasipedaali peale ronida.
Kuid me ei plaani ringrajal enamat kolmveerand ringist, sest muu poleks vanakese
aiatöödeks mõeldud tänavakalosside suhtes enam lihtsalt aus. Seda enam, et oleme
tegelikult kardirajal ning eesmärgiks on lihtsalt leida tõestust vana Porsche lesestajalegendile.
Kiire sõit vana 911-ga nõuab kahtlemata oskusi. Kuna mootor asub taga ja väljaspool
niigi lühikest teljevahet, mõjutab see oluliselt auto käitumist kurvis. Jõulibisemise
tekkimine ning eriti selle kontrollimine kõrge profiiliga kitsastel rehvidel on parajalt
keerukas protseduur isegi kogenud võidusõitja jaoks, rääkimata õhinas asjaarmastajast.
Kuid piiri saame enda jaoks rajalkäigu abil selgeks. Enda piiri, sest 911 oskab
jõulibisemisega sootuks kaugemale minna.



Pensionist naljalt ära ei ela
See mingi kirjeldamatu DNA on kõigis 911-s olemas. Nii vanades, kui uutes. Need
plärisevad ja turtsuvad kõik samamoodi, ehkki on mõnusad nii lühikesteks spurtideks kui pikkadeks reisideks.
Sa arvasid, et sa ei taha enam kui 40 aastat vana autot viia 7000 p/min piirimaile, kuid sa tahad. Õigemini auto tahab, sest 911 ei ela lihtsalt niisama pensionist ära. Ja ta teeb selle sulle juba parkimisplatsil niisama seistes selgeks.
Esimene päev vana ja erilise auto roolis pole kunagi see kõige parem. Tuleb ära oodata uue päeva unine ärkamine ning Porsche võtmete kõlin hommikumantli taskus. Siit alguse
saanud kibelus sunnib üle vaatama oma igapäevase autopargi ning paneb mõtlema, kui suur on ikkagi see määr, mille oma elust veedame vabatahtlikult elutute asjade keskel.
Kohv tassis jääb joomata, hommikusöök söömata. Vaja on minna, sest nõnda nagu meie elu on seiklus, on üks õues ootav Porsche elus osa meie argipäevaelust.

Tule tutvu Porsche Classic mudelite ja tegemistega VINTAGE TALLINN VOL 11 üritusel, mis leiab aset 7.mail 2016  12.00 - 18.00, Tallinna Kultuurikatlas.
________________________________________
Autor, pildid: Martin Harak

Leht viimati uuendatud: 05.05.2016