Porsche täiendab Cayenne’i valikut tõelise tippsportlasega. Maksimaalsele suutlikkusele ja juhitavusele keskendunud uus Cayenne Turbo GT ühendab silmapaistva sõidudünaamika kõrge igapäevase kasutusväärtusega.

Cayenne Turbo GT standard- ja lisavarustuse ning hindade kohta saab infot konfiguraatorist.

Cayenne Turbo GT neljaliitrine topeltturboga V8 arendab 471 kW (640 hj) ning loob vundamendi suurepärastele sõiduomadustele (Cayenne Turbo GT kütusekulu keskmiselt 11,9 l/100 (NEDC), 14,1 l/100 km (WLTP), CO2 heitkogus keskmiselt 271 g/km (NEDC), 319 g/km (WLTP)). Cayenne Turbo Coupéga võrreldes on seda 67 kW (90 hj) enam. Maksimaalne pöördemoment on 850 Nm (+80 Nm), 0–100 km/h kiirenduseks kuluv aeg kahanes 3,3 sekundile (-0,6 s) ning tippkiirus on nüüd 300 km/h (+14 km/h). Cayenne Turbo GT on veelgi sportlikumate joontega ja saadaval ainult neljaistmelise kupeena. Kõik olemasolevad veermikusüsteemid kuuluvad põhivarustusse, samuti nagu spetsiaalselt selle mudeli tarvis välja töötatud sportrehvid. Ka jõuülekanne ja veermik on seadistatud Cayenne Turbo GT tarvis kohaseks. Tulemuseks on harmooniline tervik, mis evib suurepäraseid võimeid ka ringrajal. Seda kinnitas Porsche katsesõitja Lars Kern, kes Cayenne Turbo GT roolis läbis 20,832 kilomeetri pikkuse Nürburgringi Nordschleife ajaga 7.38,9, püstitades uue linnamaasturite rekordi.

Kiire Cayenne alistab Nordschleife

Cayenne’i mudelkonna uus sportmudel tõestas oma dünaamikapotentsiaali juba enne avalikku esitlust.
Cayenne Turbo Coupéga võrreldes on Turbo GT veermik 17 millimeetri võrra madaldatud. Selle põhjal on nii passiivsed veermikukomponendid kui ka aktiivsed juhtsüsteemid ümber häälestatud ning optimeeritud suutlikkust ja juhitavust silmas pidades. Samuti on kõik need süsteemid ideaalse koostöö tagamiseks vastavalt kalibreeritud. Näiteks on kolmekambrilise õhkvedrustuse jäikust suurendatud kuni 15 protsenti, koos sellega kohandati Porsche aktiivvedrustuse (PASM) amortisaatorite tunnusjooni ning roolivõimendi ja tagarattaroolimise rakendumist. Porsche dünaamilise veermikuhalduse (PDCC) aktiivne külgkalde korvamise süsteem töötab nüüd suutlikkusele orienteeritud juhttarkvaraga.

Tulemuseks on veelgi parem kaldumisstabiilsus ja teelpüsivus, samuti täpsem juhitavus suurema kiirusega kurvidesse sisenemisel. Selle kõrval võimaldab Porsche kurvistabiilsuse juhtsüsteem suuremaid erinevusi pöördemomendi jagamisel. Igakülgselt optimeeritud esisild parandab samuti juhitavust. Turbo Coupéga võrreldes on esirattad tolli võrra laiemad ning negatiivne külgkalle 0,45 kraadi võrra suurem, tagamaks spetsiaalselt Turbo GT jaoks väljatöötatud uutele 22-tollistele Pirelli P Zero Corsa sportrehvidele suuremat kontaktpinda. Pidurdamise eest hoolitsevad põhivarustusse kuuluvad Porsche keraamilised komposiitpidurid (PCCB).

Kiiretoimeline Tiptronic S ja titaanist sportlik väljalaskesüsteem

Cayenne Turbo GT topeltturboga jõuallikas on hetkel Porsche võimsaim kaheksasilindriline mootor. Kõige suuremad muudatused leidsid aset väntvõlli, turboülelaaduri, kütuse otsepritse, õhuvõtusüsteemi ja põlemisõhu vahejahuti juures. Turbo GT V8-mootor erineb Turbo Coupé omast mitmete põhimõtteliste osade, näiteks väntvõlli, kepsude, kolbide, klapiajami ja väändevõngete summutite poolest. Kuna võimsus tõusis 471 kW (640 hj) peale, konstrueeriti mainitud komponendid suuremaid tippkoormusi ja paranenud sõidudünaamikat arvestades (Cayenne Turbo Coupé: kütusekulu keskmiselt 11,6 l/100 (NEDC), CO2 heitkogus keskmiselt 264 g/km (NEDC)).

Kiiremate lülitustega kaheksakäiguline Tiptronic S ja Porsche veojõuhalduse süsteem (PTM) on samuti täiustatud. Jaotuskastile on olemas ka täiendav vesijahutus. Põhivarustusse kuuluv sportlik väljalaskesüsteem oma keskasendis summutiotstega on Cayenne Turbo GT-l ainulaadne. Sõiduki keskosast alates on väljalaskesüsteem, sealhulgas tagumine summuti, valmistatud kergest ja eriti kuumuskindlast titaanist. Keskmise summuti puudumine aitab täiendavalt massi kahandada.

Sportlik varustus: ohtralt süsinikkiudu väljas, ohtralt Alcantarat sees

Lisavarustusena on Cayenne Turbo GT-le saadaval uus Arctic Grey kerevärv. Auto erakordset atleetlikkust rõhutavad tema progressiivse disaini silmapaistvamad osad. Nende hulka kuuluvad näiteks GT-le ainuomane esikaitseraud koos spoileriga ja suurendatud külgmised jahutusõhu avad, mis moodustavad ainulaadse eestvaate. Reljeefne süsinikplastist katus ja mustad rattakoopalaiendid koos 22-tolliste valuvelgedega GT Design on tooniandvad elemendid külgvaates. Katusespoileri süsinikplastist otsaplaadid on GT-le ainuomased, samuti kiirusest sõltuvalt väljatõusev tagaspoiler, mis on 25 mm suurem kui Turbole paigaldatav spoiler. See suurendab autole tippkiirusel mõjuvat survejõudu kuni 40 kilo võrra. Tagantvaadet täiendab ka silmatorkav, süsinikplastist valmistatud difuusor.

Kõigepealt Turbo GT-s – Cayenne’i uus teabe- ja meelelahutussüsteem

Cayenne Turbo GT sportlikku iseloomu tõstavad esile interjööri kvaliteetne põhivarustus ja paljud Alcantara-detailid. Kaheksas suunas reguleeritavad esiistmed ja kahest istmest koosnev sportlik tagaistmete süsteem kuuluvad põhivarustusse. GT-le ainuomaselt saavad kõik istmed perforeeritud Alcantarast kesksiilud, kontrasttoonides (Neodyme või Arctic Grey) detailid ning kirja „turbo GT“ peatoele. Porsche sportautodele kohaselt on sportlikul multifunktsionaalroolil kella 12 kohal kollane märgis. Sõltuvalt valitud viimistlusest on osa ehisliistusid mattmustad.

Turbo GT-ga toodi turule ka Porsche kommunikatsioonikeskuse (PCM) järgmine põlvkond, millel on parendatud suutlikkus, uus kasutajaliides ja uus kasutamisloogika. Sarnaselt varasematele on PCM 6.0 täielikult ühilduv Apple CarPlayga, kuid võimaldab nüüd ka Apple Musicu ja Apple Podcastsi sügavutiminevat integreerimist. Lisaks kuulub teabe- ja meelelahutussüsteemi nüüd ka Android Auto, mis tähendab, et süsteemiga saab integreerida kõiki populaarseid nutitelefone.

Viimati muudetud: 03.08.2021