Infot Macani mudelite standard- ja lisavarustuse ning hindade kohta saab konfiguraatorist. Mudelite pikema tutvustuse leiab siit.

Porsche kompaktne linnamaastur tegi läbi põhjaliku värskenduskuuri.

Porsche toob välja uue Macani, millel on parandatud suutlikkus, moodsam disain ja uus juhtimiskontseptsioon. Kõik kolm saadaolevat versiooni on eelkäijatest oluliselt võimsamad. Eduka linnamaasturi valiku tipus troonib sportlik lipulaev Macan GTS. Selle 2,9-liitrine topeltturboga V6-mootor arendab nüüd 324 kW (440 hj) ehk 44 kW (60 hj) varasemast enam. Porsche GTS-mudelitele tüüpilise reaktsioonivõime ja võimsuse jaotusega läbib see 0–100 km/h kiirenduse 4,3 sekundiga, kui autole on paigaldatud Sport Chrono-pakett, ning saavutab tippkiiruseks 272 km/h. Macan S saab nüüd samuti 2,9-liitrise topeltturboga V6-mootori, mis arendab varasemast 20 kW (26 hj) enam ehk 280 kW (380 hj). See viib sõiduki 4,6 sekundiga paigalt kiiruseni 100 km/h ning tagab tippkiiruseks 259 km/h. Macani maailma läveks on nüüd uus turboülelaadimisega neljasilindriline mootor võimsusega 195 kW (265 hj). See auto läbib 0–100 km/h kiirenduse 6,2 sekundiga ning saavutab tippkiiruseks 232 km/h. Kõigi mootorite puhul on jõuülekandes seitsmekäiguline Porsche topeltsiduriga käigukast (PDK) ja nelikveosüsteem Porsche Traction Management (PTM).

Optimeeritud veermik – uus sportlik õhkvedrustus GTS-ile

Uued Macani mudelid pakuvad ka vedrustuse laia tööpiirkonda, tasakaalustades omavahel maksimaalse sõidumugavuse ja dünaamilise sportauto suutlikkuse. Veermikku on veelgi optimeeritud. Macan reageerib nüüd sõidutingimustele ja teeoludele veelgi tundlikumalt ja vahetumalt, andes juhile rooli kaudu veelgi paremat tagasisidet. Sel otstarbel muudeti just selle mudeli tarvis Porsche aktiivvedrustuse (PASM) elementide, näiteks amortisaatorite tunnuskõveraid. Süsteem reguleerib aktiivselt ja pidevalt eraldi iga ratta amortisaatori jäikust. PASM on Macanile saadaval lisavarustusena, S- ja GTS-mudelitel aga sisaldub põhivarustuses.

Macan GTS paistab teiste erimite seast nüüd veelgi enam silma oma põhivarustuse sportliku õhkvedrustusega, mis madaldab keret 10 millimeetri võrra. GTS-i dünaamika paranes eelkõige tänu faktile, et õhkvedrustus on esisillal 10 protsenti ja tagasillal 15 protsenti jäigem kui eelkäijal. Lisavarustusena saadaolev pakett GTS Sport parandab sõiduki dünaamilist potentsiaali veel 21-tolliste GT-velgede ja sportrehvide, Porsche täiustatud kurvistabiilsuse juhtsüsteemi (PTV Plus) ja Sport Chrono-paketiga.

Veelgi moodsam sportliku fookusega disain

Porsche on oma kompaktse linnamaasturi väljanägemist kohendanud arvukate väiksemate muudatustega. Uue disaini saanud ninaosa koos kerevärvi paneeliga rõhutab Macani laiust, muutes selle maanteel veelgi aukartustäratavamaks. Uuel GTS-il on autonina keskmine osa ja veel mitmed kereelemendid värvitud mustaks. Tagaosa ilmestab nüüd pilkupüüdev, eriti tehnilise disainiga difuusor. Siin ja esiosas on autol uus 3D-struktuur, mis on soovi korral saadaval ka auto küljekarbilaienditele. LED-esituled koos Porsche dünaamilise valgustussüsteemiga (PDLS) ja Sport Design-küljepeeglid kuuluvad nüüd kõigil mudelitel põhivarustusse.

Uuele Macanile on saadaval 14 kerevärvi, sealhulgas uutena Papaya Metallic ja Gentian Blue Metallic, samuti GTS Sport-paketiga Macan GTS-ile mõeldud Python Green. Porsche Exclusive Manufaktur laiendab aga Macani kujundamise vabadust veelgi oma teenustega Individual Colour ja Paint To Sample. Põhivarustus sisaldab ka suuremaid rattaid: Macanil on need vähemalt 19-tollised, Macan S-il 20-tollised ja Macan GTS-il 21-tollised. Valikusse lisati veel seitse uut veljedisaini.

Uus puutetundliku pinnaga keskkonsool

Uus Porsche Macan pakub oluliselt täiustatud interjööri, kus keskkonsool on saanud moodsa ja elegantse disaini. Uus juhtimiskontseptsioon, kus kasutatakse nuppude asemel puutetundlikku pinda, loob juhikoha ümbruses selge struktuuri. Uus, varasemast lühem käiguvalits asub selge korraldusega juhtmooduli keskel. Analoogkell armatuurlaua ülaosas on nüüd samuti põhivarustuses. Lisamaks interjöörile uusi värvilisi rõhuasetusi, on soovi korral saadaval mitmed nahkpolstri ja kontasteeruvate tepingute paketid värvitoonides Gentian Blue, Papaya või Crayon. Paljud online-funktsioonid ja -teenused on Macanil endiselt põhivarustuses. Neid saab juhtida Porsche kommunikatsioonikeskuse 10,9-tolliselt täis-HD-lahutusega puutekraanilt või häälkäsklustega. Macanil võetakse kasutusele uued, 911-lt pärit multifunktsionaalsed ja GT-sportroolid.

Lisaks täiustatud dünaamikale ja mustadele keredetailidele sisaldab ainult tippmudelile pakutav pakett GTS Sport ka mitmesugust eksklusiivset interjöörivarustust. Nende hulka kuuluvad 18 suunas reguleeritavad sportistmed, interjööripakett Carbon, Race-Tex polster koos hulga nahkosadega, mitmesugused kontrasttoonis tepingutega elemendid ja kiri „GTS“ värvitoonis Python Green.

Populaarne baasmudel on juba tellitav

Macan, mida alates turuletoomisest aastal 2014 on seni kogu maailmas tarnitud 600 000, täidab Porsche jaoks erilist rolli. Umbes 80 protsenti kõigist Macani ostjaist on uued Porsche kliendid. Lisaks on naiste osakaal Macani ostjate seas viimastel aastatel järjepidevalt kasvanud ning on suurim kõigi Porsche mudelkondade peale. Hiinas, Macani suurimal turul on ligi 60 protsenti Macani ostjaist naised. Tellimusi uutele Macani mudelitele võetakse juba vastu. Eestis algavad Macani hinnad 62 780 eurost, Macan S-i hinnad 71 610 eurost ja Macan GTS-i hinnad 88 340eurost.

Macan

Keskmine kütusekulu 8,8–8,7 l/100 km (NEDC), 10,7–10,1 l/100 km (WLTP)
Keskmine CO2 heitkogus 200–198 g/km (NEDC), 243–228 g/km (WLTP)

Macan S

Keskmine kütusekulu 9,9–9,8 l/100 km (NEDC), 11,7–11,1 l/100 km (WLTP)
Keskmine CO2 heitkogus 225–224 g/km (NEDC), 265–251 g/km (WLTP)

Macan GTS

Keskmine kütusekulu 9,9 l/100 km (NEDC), 11,7–11,3 l/100 km (WLTP)
Keskmine CO2 heitkogus 225 g/km (NEDC), 265–255 g/km (WLTP)

Kütusekulu ja heitmehulga andmed on saadud vastavalt seadusega määratud mõõtemeetoditele. Kõik Porsche pakutavad uued autod on saanud tüübikinnituse vastavalt kergsõidukite ülemaailmse ühtlustatud katsemenetluse (WLTP) nõuetele, NEDC-tsükli näitajad on seetõttu tuletatud WLTP näitajatest.

Kütusekulu ja CO2 heitkoguse teatmik, mis sisaldab andmeid kõigi uute sõiduautomudelite kohta, on tasuta saadaval kõigis uute sõiduautode müügikohtades ja elektrooniliselt nähtav Transpordiameti veebilehel aadressil https://eteenindus.mnt.ee/public/heitkogusteteatmik/heitkogusteTeatmik.jsf

Viimati muudetud: 20.10.2021