Viimase 12 kuu jooksul lasi sportautotootja välja hulga tooteid ja käivitas terve rea projekte

Jaanuar

Eriseeria aastapäevaks: Boxster 25 years

Kohe aasta alguses tähistas Porsche oma rotsteri mudelkonna 25. sünnipäeva, lastes välja aastapäevamudeli – eriseeria Boxster 25 years. Seda valmistati piiratud arv, vaid 1250 tükki ning aastapäevamudelil oli mitmeid visuaalseid vihjeid Boxsteri kontseptauto disainile. See kuulutas tulevast edu ette juba 1993. aasta Detroidi autonäitusel, kus lahtine kaheistmeline auto esimest korda avalikkuse ette jõudis. Boxsteri seeriaversioon lasti turule aastal 1996 ning sel oli kontseptautoga võrreldes väga vähe visuaalseid erinevusi. Praegune põlvkond on juba neljas, kokku on neid autosid ehitatud üle 357 000. Üks 25 aasta eriseeria Boxsteritest numbriga 0037 jõudis ka Eestisse.

Porsche laiendab Taycani mudelivalikut

Uue Taycaniga tõi Porsche välja oma esimese täiselektrilise sportsedaani neljanda versiooni, eelmised olid Taycan Turbo S, Taycan Turbo ja Taycan 4S. Sel mudelil on tagavedu ning saadaval on kahe mahtuvusega akud. Ühekihiline sõiduaku Performance Battery brutomahutavusega 79,2 kWh (Performance Batteryga Taycan: elektrienergia kulu keskmiselt (WLTP) 20,4 kWh/100 km, CO2 heitkogus keskmiselt (WLTP) 0 g/km, elektrienergia kulu keskmiselt (NEDC) 28,0 kWh/100 km, CO2 heitkogus keskmiselt (NEDC) 0 g/km) kuulub põhivarustusse. Kahekihiline sõiduaku Performance Battery Plus brutomahutavusega 93,4 kWh (Performance Battery Plusiga Taycan: elektrienergia kulu keskmiselt (WLTP) 25,4 kWh/100 km, CO2 heitkogus keskmiselt (WLTP) 0 g/km, elektrienergia kulu* keskmiselt (NEDC) 28,7 kWh/100 km, CO2 heitkogus keskmiselt (NEDC) 0 g/km) on saadaval lisana. Sõiduulatus vastavalt WLTP nõuetele on kuni 431 kilomeetrit ning suurema mahutavusega aku puhul isegi kuni 484 kilomeetrit.

Veebruar

Eesti Aasta auto 2021 on Porsche Taycan

Esimest korda Aasta auto valimise ajaloos valis autoajakirjanikest koosnev žürii Eesti Aasta autoks 2021 elektriauto Porsche Taycan. Eesti aasta auto valimisi on Tehnikamaailma eestvedamisel korraldatud juba aastast 2001. Žüriisse kuulusid Raiko Ausmees (Masinawärk), Kristjan Ojang (Autoleht), Veli V. Rajasaar (Accelerista), Kaspar Sepp (Auto24), Kristjan Sooper (Autoleht), Esta Tatrik (Postimees) ja Tarmo Tähepõld (Autogeenius), esimees oli Tõnu Ojala (Tehnikamaailm).

Võidusõidugeenidega Porsche 911 GT3

Selle võimsa ja kiire sportauto seitsmes põlvkond valmis tihedas koostöös Porsche Motorsportiga. Viimased häälestustööd leidsid aset Nürburgringi Nordschleifel, mis on traditsiooniliselt etalon kõigile Porsche sportautodele ning uudismudel oli seal 17 sekundit eelmisest kiirem. Katsesõitja Lars Kern vajas 20,8-kilomeetrise ringi läbimiseks 6 minutit ja 59,927 sekundit.

Kaks elu, üks kirg: ideaalsed jooned

Omamoodi kohtumine Šveitsi Alpides: Porsche peadisainer Michael Mauer ja mäesuusalegend Aksel Lund Svindal otsivad mõlemad ideaalseid jooni ning räägivad söakusest, inspiratsioonist ja kirest. Sellest tehtud filmi näidati muuhulgas ka Cannes’i korporatiivmeedia ja telefilmide festivalil.

Märts

Taycan Cross Turismo: kõigeoskaja elektri-sportautode seas

Porsche laiendas märtsis oma esimese täiselektrilise sportautomudelkonna tooteportfelli Taycan Cross Turismo lisamisega. Uus kõrgtehnoloogiline nelikveo ja adaptiivse õhkvedrustusega veermik pakub kompromissitut dünaamikat ka maastikul. Tõeliselt mitmekülgseks muudavad Cross Turismo aga 36 millimeetrit lisapearuumi tagaistujatele ja suure tagaluugi all peituv kuni 1200-liitrise mahuga pakiruum.

Äriedu ja sotsiaalne vastutus

Märtsis avalikustas Porsche oma eelmise rahandusaasta majandusaruande. Porsche AG saavutas aastal 2020 uue käiberekordi: ettevõtte väärtus kasvas 28,7 miljardi euroni, ületades aastatagaust näitajat rohkem kui 100 miljoni euroga. Iga-aastasel pressikonverentsil teatas sportautotootja ambitsioonika tulevikueesmärgi, mis näeb ette saavutada süsinikuneutraalse bilansi kogu väärtusahelas aastaks 2030.

Aprill

Autoprojekt: 911 Hamlet – Metsakutsu hakkab vana Porschet üles vuntsima

Aprillis sai alguse muusiku Metsakutsu projekt - 911 Hamlet, mille peategelaseks klassikaline Porsche 911. Videopäevikutes saab kaasa elada tema unistuse täitumise teekonnale. Kuidas leida see õige auto? Mida jälgida autot ostes? Millised tööd ühte klassikut ees ootavad?

Porsche Tennis Grand Prix pakkus multimeedia-tenniseelamusi

Kuna Stuttgardi Porsche Arenal 44. korda toimunud traditsiooniline turniir pidi koroonapandeemia tõttu toimuma pealtvaatajateta, pingutati tugevalt, et laiendada tennisehuvilistele pakutavat televisiooni ja interneti võimalustega. Esimest korda üldse näidati turniiri veebilehel kõiki matše otseülekandes ning vaatajad said toimuvast aimu ka sotsiaalmeedia vahendusel. Turniiri võitis maailma esinumber, austraallanna Ashleigh Barty.

Mai

Täiselektrilise Macani prototüübid

Täiselektriline Macan sai teeleminekuks valmis: pärast esialgseid katsetusi Porsche arenduskeskuse polügoonidel Weissachis suundusid järgmise põlvkonna kompaktse linnamaasturi põhjalikult maskeeritud prototüübid esimest korda Porsche territooriumilt välja. Ajaks, mil täiselektriline Macan 2023. aastal turule jõuab, on ta erinevates tingimustes ja kõigis maailma otstes läbinud umbes kolm miljonit katsekilomeetrit. Prototüüpide loomisel kulusid marjaks ära eelnevalt virtuaalselt läbitud loendamatud proovisõidukilomeetrid.

Veelgi tugevam pühendumine ühiskonnale

Ferry Porsche fond avaldas 2020. aasta aruande ning vaatas tagasi oma tegevusele aasta jooksul. Fond toetas 2020. aastal rohkem kui 90 heategevusprojekti peamiselt piirkondlikul, kuid mõnel juhul ka riigi ja rahvusvahelisel tasemel.

Juuni

Porsche andis viimase lihvi Cayenne’i mudelivalikule

Olles järjepidevalt seadistatud maksimaalsele suutlikkusele ja juhitavusele, ühendab uus Cayenne Turbo GT harmoonilise üldkontseptsiooni ülima võimekusega ringrajal. Seda kinnitas Porsche katsesõitja Lars Kern, kes Cayenne Turbo GT roolis läbis 20,832 kilomeetri pikkuse Nürburgringi Nordschleife ajaga 7.38,9, püstitades uue linnamaasturite rekordi.

Porsche 911 GT3 R võitis Nürburgringi 24 tunni sõidu

Manthey erameeskond saavutas Nürburgringi 24 tunni sõidul seitsmenda üldvõidu. 49. korda peetud klassikalisel kestvussõidul ületas finišijoone esimesena Porsche 911 GT3 R stardinumbriga 911, mida juhtisid vaheldumisi tehasesõitjad Kévin Estre Prantsusmaalt, Michael Christensen Taanist ja Matteo Cairoli Itaaliast. See triumf oli toredaks täienduseks Eifeli piirkonnast pärit tiimi 25. aastapäeva tähistamisele.

Juuli

Bugatti-Rimac ühendab tugevate kaubamärkide geene

Porsche ja Rimac leppisid kokku ühisettevõtte loomise, mis hõlmab ka Bugattit. Oliver Blume ja Mate Rimac allkirjastasid vastava kokkuleppe ja teatasid uue hüperautotootja nime: Bugatti-Rimac. 2021. aasta neljandas kvartalis asutatud ühisettevõtte peakorter asub Horvaatias Zagrebis.

Tugevam, moodsam, sportlikum: uus Macan

Porsche tõi välja uue Macani, millel on parandatud suutlikkus, moodsam disain ja uus juhtimiskontseptsioon. Kõik kolm mudelit pakuvad eelmistest versioonidest märksa enam võimsust. Alates Macani turuletoomisest aastal 2014 on neid autosid kogu maailmas tarnitud üle 600 000. Sel mudelil on Porsche valikus oluline koht, sest umbes 80 protsenti kõigist Macani ostjaist on Porschele uued kliendid. Lisaks on naiste osakaal Macani ostjate seas suurim kõigi Porsche mudelkondade peale.

August

Audrus asuv Põhjamaade parim ringrada nimetati Porsche Ringiks

9. augustil allkirjastasid Porsche esindaja Eestis, Auto 100 ja Audru ringrada koostöölepingu, mille kohaselt nimetati Audru ringrada Porsche Ringiks. Maailma edukaima sportautotootja hakkamine Audru ringraja nimisponsoriks on suur tunnustus kogu Eesti ringrajaspordile tervikuna, mis toob kaasa ka Porsche mitme rahvusvahelise ringrajaürituse jõudmise Eestisse. Nimisponsorileping sõlmiti esialgu viieks aastaks.

Esikolmikukoht Le Mansi 24 tunni sõidul

89. Le Mansi 24 tunni sõidul saavutas Porsche esikolmikukoha eriti konkurentsitihedas GTE Pro klassis. Tehasesõitjad Kévin Estre, Neel Jani ja Michael Christensen saavutasid stardinumbrit 92 kandnud Porsche 911 RSR-i roolis kolmanda koha. Sõsarauto numbriga 91, mida vaheldumisi roolisid Gianmaria Bruni, Richard Lietz ja Frédéric Makowiecki, lõpetas neljandana.

Eriseeria-võidusõiduauto eksklusiivseteks ringrajasessioonideks

Porsche Motorsport tähistas Manthey-Racing GmbH 25. aastapäeva erakordse erimudeliga. Kõigest 30 eksemplaris valmiv 911 GT2 RS Clubsport 25 loodi Porsche ja Manthey poolt rajapäevadeks ja võidusõitudeks.

September

Porsche esitles kontseptautot Mission R

Täpselt Münchenis toimunud näituse IAA MOBILITY 2021 alguseks pakkus Porsche efektset vaadet autonduse tulevikku. Kontseptauto Mission R ühendab endas moodsaima tehnika ja jätkusuutlikud materjalid nagu looduslike kiududega tugevdatud plasti.

Muutus Porsche Motorsporti tüüri juures

Thomas Laudenbach asus 1. oktoobrist 2021 Porsche Motorsporti uueks juhiks. Kogenud sakslasest insener asus sellele postile Fritz Enzingeri asemele, kes oli alates aastast 2011 juhtinud sportautotootja võidusõiduosakonna lugematute võitudeni.

Oktoober

50 aastat Porsche arendustööd Weissachis

Porsche mõttekoda tähistas oktoobris suurt juubelit – 50 aasta tagasi avati Weissachi arenduskeskus. Weissachi arenduskeskuse edulugu algas 1. oktoobril 1971, mil arendus- ja konstrueerimisosakond kolisid Zuffenhausenist 25 kilomeetri kaugusele Weissachisse. Sestpeale sai Weissachi arenduskeskus uuenduslike sõidukite ja nutikate arendusteenuste sünonüümiks.

Porsche töötajad kogusid 200 000 eurot

Esimene Porsche virtuaaljooks kogus 200 000 eurot Make-A-Wish fondile. Rohkem kui 2300 Porsche töötajat üle kogu maailma tõmbas 17. septembri ja 3. oktoobri vahel jalga jooksukingad. Kokku läbiti heategeval eesmärgil 67 559 kilomeetrit. Porsche AG andis iga läbitud kilomeetri kohta 50 senti heategevuseks.

November

Los Angelese autonäitus: viis maailma-esmaesitlust

Porsche 718 Cayman GT4 RS sai uueks 718 mudelkonna lipulaevaks. Kompromissitult juhi vajadustest lähtuvalt loodud auto on mõeldud muljet avaldama oma kergkonstruktsioonide, veermiku eriti vilka seadistuse, läbimõeldud aerodünaamika ja ainulaadse heliga. Lisaks sellele autonäituse tõmbenumbrile jõudsid esimest korda avalikkuse ette veel 718 Cayman GT4 RS Clubsport, Taycan GTS, Taycan GTS Sport Turismo ja Panamera Platinum Edition.

Ajaloolised värvid on tagasi – kõigile Porsche mudelitele

Porsche Exclusive Manufakturi uued teenused Paint to Sample ja Paint to Sample Plus laiendasid spetsiaal-kerevärvide valikut kõigile mudelitele. Põhitähelepanu on selliste klassikaliste Porsche värvide kättesaadavaks tegemisel, mida tuntakse juba aastaid. Eriti ainulaadsete tellimuste tarvis on ka olemas võimalus luua värvitoon kliendi näidise kohaselt.

Detsember

Tuleviku virtuaalne võidusõiduauto

Porsche ja Jaapani arvutimängustuudio Polyphony Digital Inc, Sony Interactive Entertainmenti tütarettevõte, esitlesid efektset sõidukikontseptsiooni: Porsche Vision Gran Turismo on sportautotootja  esimene kontseptsõiduk, mis loodi spetsiaalselt arvutimängus kasutamiseks. See on saadaval ainult Gran Turismo 7 tarvis. Kuigi tegemist on virtuaalse võidusõiduautoga, ehitati osana arendustöödest Weissachis valmis ka elusuuruses mudel.

Cellforce’i tehas hakkab paiknema Stuttgart-Zuffenhauseni lähistel

Cellforce Group GmbH kinnitas oma plaane ehitada võimsate akude tehas Reutlingen/Kirchentellinsfurti tööstusrajooni põhjaossa. Tehas hakkab esilagu valmistama suure võimsusega akuelemente 1000 auto tarvis aastas. Tootmisvõimsus on 100 MWh aastas ning tootmine peaks algama aastal 2024. Tõenäoliselt hakatakse Cellforce’i akuelemente paigaldama Porsche võimsa elektriajamiga mudelitele.

 

Viimati muudetud: 15.01.2022