Sportautotootja näeb Aasias edasisi kasvuvõimalusi

Porsche tuleb vastu Aasia vajadustele ning kasvatab oma üleilmset konstrueerimis- ja koostevõimekust. Sportautotootja arendustööde juures on kauane traditsioon kasutada välismaiseid arenduskeskusi homse ideaalse sportauto ja teenuste otsingul. Tulevast aastast kasvab sellealane võimekus veelgi, hakates hõlmama statsionaarset uurimis- ja arenduskeskust Hiinas. See võimaldab jätkusuutlikult keskenduda Porsche suurima turu vajadustele. Lisaks tugevdab ettevõte oma kohalolekut Kagu-Aasia arenevatel turgudel. Lisaks sellistele projektidele nagu piirkonna esimene rahvusvaheline suure võimsusega laadimisvõrk koostöös Shelliga asutab Porsche väikese kohaliku koostetsehhi Malaisias, mis lisandub ettevõtte tehaste võrgule. Sõidukid vastavad konkreetsetele kohalikele nõuetele ja on saadaval ainult Malaisias.

„Meid viib edasi uudishimu, mis paneb meid katkematult õppima ja oma autosid peenhäälestama,“ ütles Porsche juhatuse esimees Oliver Blume. „Püsiv kodukoht Hiinas selliste tööde tarvis toob kindlasti kasu, eriti mis puudutab meie Hiina klientide vajaduste kajastamist ja prognoosimist. Hiina on Porsche avasüli vastu võtnud ning meie autod on seal nii südamelähedaseks muutunud, et see on kuus aastat järjest olnud meie suurima müügiga turg.“ Uurimis- ja arenduskeskus Shanghais peaks parandama arusaamist Hiina klientidest ja nende nõudmistest ning edendama kohalikku tootearendust. See täiendab ettevõtteid Porsche Digital China, mis asutati tänavu eraldi sõltumatu firmana ning Porsche Engineering China, mis tegutseb turul juba üle 20 aasta. Blume: „Hiina autoturg on väga dünaamiline ja klientide eelistused väga spetsiifilised. Soovime neid nõudmisi täita parimal võimalikul viisil.“

Oma klientide vajaduste täitmiseks kõikjal maailmas on Porsche asutanud spetsiaalsete uurimis- ja arenduskeskuste ülemaailmse võrgu, mis pidevalt laieneb. Need tegelevad oluliste konstrueerimis- ja disainitöödega ning selle juures saadud õppetunnid leiavad tee valmisautodele. Porsche statsionaarsete uurimis-, arendus- ja katsekeskuste võrk ulatub mitmetele mandritele ning kõik need keskused on otseühenduses firma tehnikakeskusega Weissachis Saksamaal. Keskuste võrk ulatub Põhja-Rootsis Arjeplogis asuvatest külmunud järvedest – kus viiakse läbi enamik külmailmakatsetusi – kuni ainulaadse kliima ja teedeni Lõuna-Aafrika Vabariigis Johannesburgis ning USA California osariigi kuiva kuumuseni. See töö puudutab mitte ainult dünaamikat ja sõiduki kvaliteeti, vaid ka praegustesse Porsche sportautodesse paigaldatavaid mugavusseadmeid ja tehnikat.

Veel üheks juba tehtud üleilmsete pikaajaliste investeeringute näiteks on Porsche Digital, Porsche aastal 2016 asutatud tütarettevõte. See firma keskendub uute kliendikesksete digitaalteenuste uurimisele ja väljatöötamisele, peakorter asub Saksamaal ning põhilised harukontorid USA-s, Hispaanias, Hiinas, Iisraelis ja Horvaatias.

„Tunneme uhkust, et oleme elujõuline ülemaailmne ettevõte ja investeerime kohalikesse programmidesse, tagamaks, et meie autod ja teenused peegeldavad Euroopa-väliste turgude spetsiifilisi vajadusi. Et seda parimal viisil teha, ongi tarvis pidevat kohalolekut,“ ütles Porsche teadus- ja arendusdirektor Michael Steiner. „Hiina arenduskeskuse lisamine olemasolevatele samasugustele üksustele Euroopas, Põhja-Ameerikas ja mujal rõhutab meie pühendumust, tagamaks oma autode vastavust meie turgude eripäradega.“

Täiendavad kasvuvõimalused ASEAN-i piirkonnas

Kagu-Aasia on väga dünaamiline turukeskkond, mis evib olulist kasvu- ja uuenduspotentsiaali. Porsche suurendab oma jalajälge kümnest riigist koosnevas ASEAN-i (Association of Southeast Asian Nations – Kagu-Aasia riikide assotsiatsioon) piirkonnas, asutades koostöös oma kauaaegse partneri Sime Darby Berhadiga kohaliku koostetsehhi. Malaisias asuv käitis hakkab alates 2022. aastast vastutama kohalikule turule mõeldud teatud mudelite lõpliku kokkupanemise eest. Tsehh hakkab tööle Porsche olemasoleva, Euroopas asuvate tehaste võrguga paralleelselt.

„Meil on vedanud, et tänu hoolikale planeerimisele saavad meie olemasolevad tehased hästi hakkama nii praeguse kui ka tulevase üleilmse nõudlusega meie autode järele,“ ütles Porsche tootmis- ja logistikadirektor Albrecht Reimold. „Ent uus koostetsehh Malaisias vastab konkreetse turu nõudmistele ning ehkki see on eraldiseisev projekt ja tagasihoidlik nii suuruselt kui ka tootmismahult, annab see märku meie valmisolekust õppida ja kohanduda spetsiifiliste kohaliku turu tingimustega.“

Viimased kümme aastat on Porsche nautinud tihedat ja usalduslikku koostööd margi sportautode eksklusiivse importööri ja edasimüüja Sime Darby Berhadiga. See partnerlus koos Porsche kasvava ja pühendunud pooldajaskonnaga Malaisias on andnud muljetavaldavaid tulemusi isegi keerulistes tingimustes, mida näitab kasvõi tarnete üheksaprotsendiline kasv aastal 2020. ASEAN-i asutajaliikmena pakub Malaisia märkimisväärseid ärivõimalusi ja väljakujunenud autondusmaastikku.

„Malaisia ja kogu ASEAN on suure potentsiaaliga piirkond ning me ootame kannatamatult esimeste kohapeal kokkupandud mudelite jõudmist Malaisia klientidele tuleval aastal,“ ütles Porsche müügi- ja turundusdirektor Detlev von Platen. „Ajal, mil Porsche on liikumas mobiilsuse uude ajastusse, muutuvad Malaisia ja ASEAN-i piirkond järjest olulisemaks. Praegune samm on osa pikaajalisest kampaaniast, mille eesmärk on pidada sammu klientide ja turgude kiiresti muutuvate nõudmistega.“

Viimati muudetud: 13.09.2021