911 GT2 RS Clubsport 25

Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25 on eksklusiivne ringrajaauto, mis valmis koostöös maailma ühe tipp-ringrajaspordi meeskonna Manthey Racinguga nende 25. juubeliaastaks ja mida toodeti vaid 30 eksemplari. Auto põhineb 911 GT2 RS Clubsportil, mille mootoriks on 3,8-liitrine kuuesilindriline kahe turboga boksermootor võimsusega 515 kW (700 hj). 911 GT2 RS Clubsport 25 eripärane disain on üle võtnud hulga tehnilisi lahendusi ja elemente nii tuttavatelt kui ka tulevastelt Porsche võidusõiduautodelt.

911 GT2 RS Clubsport 25 disainis on näha Porsche Motorsporti ja Manthey Racingu pikaajalist koostööd. Manthey panus on põhikontseptsioon ja tehnilised ideed, lõpliku kujunduse tegi Porsche, mis tõstab esile sõiduki teatud funktsionaalsed eripärad.

Mudeli teeb eriliseks tsentraalse paigutusega radiaatorikontseptsioon, millel on mitmeid eeliseid: ühtlane ja optimaalne õhuvool hoiab mootori temperatuuri laias pööretevahemikus stabiilsena, samas kui radiaatori ümberpaigutamine tagab parema kaitse kokkupõrkekahjustuste korral. Täielikult ümber kujundatud esipõllel on nüüd keskne sisselaskeava, mis tagab optimaalse õhuvoolu. Lisaks on sõidukil täissile põhi. Tänu jahutuse uuele kontseptsioonile oli võimalik rattakoobaste radiaatoritest loobuda. See parandab otsest õhuvoolu esipiduritele, mis hoiavad stabiilset temperatuuri kauem.

Ka 911 GT2 RS Clubsport 25 tagaosa on läbi teinud ulatuslikud muudatused. Tagatiival on uued külgplaadid ja nn luigekaela kinnitus, mis tagab katkematu õhuvoolu.

Üks 911 GT2 RS Clubsport 25 iseloomulikest omadustest on nelja triibuga peamised võidusõidutuled. Ehkki need pärinevad sisuliselt Le Mansi võitnud 911 RSR-ist, arendati neid spetsiaalselt erimudeli jaoks edasi ja need valgustavad nüüd rada eriti tõhusalt. Et ruumi säästa, on neisse integreeritud ka suunatuled. Interjöör, kaasa arvatud keevitatud turvapuur, on võetud 911 GT2 RS Clubsportilt ja see vastab FIA standarditele.

911 Sport Classic

Porsche 911 Sport Classic on teine neljast kollektsionääridele mõeldud mudelist, mida Porsche oma Heritage Design-strateegia raames esitleb. Porsche Exclusive Manufakturis ehitatud eriseeriamudel valmib kõigest 1250 eksemplaris ning taaselustab 1960ndate ja varajaste 1970ndate aastate stiili. Sarnaselt oma vahetule eelkäijale, 2009. aastal esitletud 997-põlvkonna 911 Sport Classicule on ka uue mudeli välimus inspireeritud algupärasest 911-st (1964–1973) ja 1972. aasta 911 Carrera RS 2.7-st. 911.

Auto muudab eriliseks selle lai kere, mis tavaliselt on saadaval ainult 911 Turbo mudelitele,  legendaarse „pardisabaga“ Carrera RS 2.7 stiilis tagaspoiler ja „kahe küüruga“ katus rõhutavad 911 Sport Classicu erilisust. Interjööris on ustel ja istmete keskpolstril kasutatud legendaarset Pepita-mustriga kangast. See poolaniliinnahast kahetooniline, must ja konjakivärvi nahkpolster pakub elegantset kontrasti kerevärvile.

Jõuallika kontseptsioon on samuti ainulaadne: 3,7-liitrine topeltturboga 6-silindriline boksermootor kannab oma 405 kW (550 hj) teepinnale ainult tagarataste kaudu. Seitsmekäigulise manuaalkäigukastiga uus 911 Sport Classic on sellega võimsaim praegu saadaolev manuaalkäigukastiga 911 üldse.

Käigukastil on automaatse vahegaasi funktsioon, mis käike alla vahetades kompenseerib mootori pöörete erinevust lühikese gaasiimpulsiga. Põhivarustuses sisalduv sportlik väljalaskesüsteem on spetsiaalselt loodud tavalisest emotsioone äratavama helitaustaga mudelile.

Vedrustus põhineb 911 Turbo ja 911 GTS-i lahendustel ning sobib kiireks sõiduks: tänu põhivarustuses olevale Porsche aktiivvedrustusele (PASM) reageerivad amortisaatorid dünaamilistele muudatustele välkkiirelt. PASM-i juurde kuulub samuti põhivarustusena 10 millimeetri võrra vähendatud kliirensiga sportvedrustus.

Eesti sai esimesed Porsche sertifitseeritud ringrajainstruktorid

Rallisõitja Rainer Aus ning ringrajasportlased Raimo Kulli ja Martin Laur on Eesti esimesed ringrajainstruktorid, kes on läbinud kõrgetasemelise koolituse ja pälvinud maailma tippklassi instruktorite sertifikaadi. Saadud tunnustus võimaldab neil edaspidi professionaalselt koolitada nii ringraja- ja harrastussõitjaid kui ka lihvida tavaautode omanike sõiduoskusi.

Porsche Eesti esindaja Jussi Pärnpuu sõnul on see märk sellest, et ka eestlased muutuvad ringrajaspordi valdkonnas üha professionaalsemateks. „Meil on tipptasemel sportlased, hea tehniline võimekus ning nüüd ka kohalikud maailmatasemel instruktorid, kes saavad veelgi valdkonda arendada ja panustada selle järelkasvu”, lausus Pärnpuu.

Porsche sertifikaadi pälvimiseks tuli meestel läbida 2-päevane koolitus-eksam, mis sisaldas endas teooria õpet kui ka praktilist osa ja päädis põhjaliku eksamiga, mille viis läbi Porsche sõiduprogrammide koordinaator Jens Richter.  Aus, Kulli ja Laur on saanud selle raames ka spetsiaalse väljaõppe, mis võimaldab neil läbi viia lisaks individuaalkoolitustele ka grupikoolitusi hobisõitjatele ja autoomanikele, kes soovivad omandada õigeid sõiduvõtteid. Koolitusi võivad nad läbi viia kogu maailmas, Eestis viiakse põhiliselt koolitusi läbi Audrus Porsche Ringil.

Viimati muudetud: 09.11.2022